تاریخ : شنبه 31 تير 1402
کد 65

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در شهرداری ممقان

جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در شهرداری ممقان


امروز چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲، جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست محمودیان فرماندار شهرستان آذرشهر و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و با حضور عبدل زاده بخشدار ممقان، نصیری بخشدار گوگان و سایر اعضای انجمن، به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر ممقان برگزار شد.
در این مراسم محمودیان فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آذرشهر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) ،افزود بهره گیری از ظرفیت های کتابخانه های عمومی و مراکز فرهنگی و هنری در پیشگیری از این آسیب ها موثر و غیر قابل انکار است و گفت: هزینه در کتابخانه های عمومی سرمایه گذاری است‌ .
عبدل زاده بخشدار ممقان ضمن خیرمقدم گویی و قدردانی از فرماندار محترم شهرستان بابت پیگیری های صورت گرفته توسط ایشان و اختصاص اعتبار از محل سفر اخیر رئیس جمهور محترم به استان برای بهسازی کتابخانه های عمومی، گفت: با توجه به قدمت ساختمان کتابخانه عمومی ممقان و وجود زمین مناسب در محوطه ساختمان فعلی، برآنیم تا با جلب مشارکت های مردمی زمینه احداث ساختمان جدید کتابخانه و قرائتخانه را در ممقان فراهم کنیم .
نجمی و رضایی شهرداران ممقان و گوگان ضمن اعلام استمرار همکاری ها با کتابخانه های عمومی، حسب وظیفه مصرحه قانونی و مسئولیت اجتماعی، برای جلب و جذب بیشتر مشارکت های دولتی و مردمی در اداره کتابخانه های عمومی خواستار پویایی بیش از پیش کتابخانه ها و اقدام به صورت برنامه محور شدند.
در ابتدای جلسه، اسدزاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با تشریح میزان تحقق مصوبات جلسه قبل، ظرفیت کتابخانه عمومی شهرستان را بیان کرد و گفت: در شهرستان آذرشهر ۹ باب کتابخانه (۵ باب شهری و ۴ باب روستایی) فعال هستند‌. وی افزود: در کتابخانه های عمومی شهرستان بیش از ۱۸۳۰۰۰ نسخه کتاب موجود است، یعنی به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱۶۵ نسخه وجود دارد. اسدزاده تعداد اعضای ۹ باب کتابخانه عمومی را ۶۰۲۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۵/۵ درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند. ایشان همچنین ضمن قدردانی از فرماندار محترم و بخشداران به عنوان روسای انجمن کتابخانه ها و شهرداران در واریز به موقع نیم در صد سهم کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها خواستار استمرار این همکاری ها شد‌. جلسه بعد از استماع دیدگاه های کارشناسی اعضا و اتخاذ تصمیم های لازم خاتمه یافت.
روابط عمومی شهرداری ممقان
گزارش تصویریجلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در شهرداری ممقان